Szemléletformáló nap a Nemzeti Közműveknél
Utolsó módosítás: 2018.03.21
       

A Nemzeti Közművek miskolci ügyfélszolgálata részt vett a Vakok és Gyengénlátók Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Egyesületének „Ügyintézés egyenlő eséllyel” projektében, annak érdekében, hogy az ügyfélszolgálaton dolgozó munkatársakat érzékenyítve felhívják a figyelmet a fogyatékossággal élő embertársaink problémáira.

A rendezvény szervezői a 7 szemléletformáló nap közül egyet a Nemzeti Közművek miskolci ügyfélszolgálatán töltöttek, ahol a munkavállalóknak többek között alkalma nyílt bekötött szemmel tapasztalatot szerezni az ügyintézésről, illetve szimulációs szemüvegen kipróbálni a látássérülések fajtáit.

A Nemzeti Közművek fontosnak tartja az egyesület kezdeményezését, hogy alapvető információkat adjon át a gyakori szembetegségekkel járó látásmaradványok különbözőségéről, a hallás és tapintás útján tájékozódás lehetőségeiről és nehézségeiről, valamint az életvitelt könnyítő eszközökről. 

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma és az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által finanszírozott projekt célja, hogy a programban résztvevő társaságok látássérült személyekkel kapcsolatba kerülő dolgozói megismerjék a vakok és gyengénlátók mindennapi problémáit, annak érdekében, hogy hatékonyabb és megfelelő segítséget kaphassanak. A cél, hogy mind az ügyintéző, mind az ügyfél megtalálja azt a közös hangot és módszert, ami az egyenlő esélyű hozzáférést biztosíthatja a szolgáltatások igénybevételéhez.