Tájékoztató illetéktelen megkeresésekről
Utolsó módosítás: 2019.05.29
       

Az utóbbi időszakban számos visszaélés történt a hazai energiaszolgáltatók nevével, számlatartozásra hivatkozva csalnak ki e-mailben adatokat és pénzt az ügyfelektől. Felelős szolgáltatóként az NKM arra kéri az ügyfeleket, hogy a gyanús megkeresésekről azonnal tájékoztassák a szolgáltatókat.

Az e-mailes, többnyire elektronikus számlának álcázott megkeresésekben jellemzően 3-4000 forint körüli összeget tüntetnek fel a csalók, ahol a levéltörzsben elhelyezett linkre kattintva elnavigálja az ügyfelet egy, a csalók által működtetett oldalra.

ha az ügyfelek gyanús e-számlát kapnak az alábbiakra kell ügyelniük:

  • ügyfelei-e egyáltalán az adott szolgáltatónak
  • figyeljenek a feladóra, mert csalás esetén a feladó emailcíme nem egyezik a szolgáltatók hivatalos levélcímeivel, valamint arra, hogy az e-mailben kapott kattintható hivatkozások milyen felületre irányítanak, ami bár hasonlíthat a szolgáltatóéhoz, az URL (webcím) biztosan más lesz.
  • a számlák minden hónapban ugyanakkor érkeznek, ezért nézzék meg milyen fizetési határidővel kapták a számlát

A hamis számlák a fenti információk töredékével rendelkeznek és sokszor kirívóan magyartalanok, ezért ez a legegyszerűbb módja annak, hogy az ügyfelek össze tudják hasonlítani vajon eredeti e-mailt, e-számlát kaptak-e.

Az NKM elhatárolódik minden nem hivatalos úton történő megkereséstől és csalási kísérlettől, ezek felderítésében együttműködik az illetékes hatóságokkal.

Amennyiben az ügyfelek bármilyen gyanús magatartást észlelnek, kérjük, jelentsék be az NKM ügyfélszolgálati elérhetőségein.